Uni: Taas liikaa tavaraa

Unissani tuntuvat toistuvan jatkuvasti samat teemat. Jos olen juhlimassa hukkaan unessa kenkäni tai laukkuni. Kutsun tätä tuhkimokompleksiksi. Usein näen myös unta matkoista. Näissä unissa olen yleensä levittänyt tavarani pitkin hotellihuonetta ja kun lähtöpäivä koittaa minulle tulee kiire pakata kimpsuni. Viimeöinen uneni oli muunnelma tästä teemasta. Olin vanhempieni luona kylässä ja koska kyseessä oli ulkomaanmatka minulla oli ns. riittävästi tavaraa mukanani. Kun aloin suunnitella kotiin palaamista aloitin pakkaamisen.. ja voi kuinka sitä tavaraa riittikin. Minulla oli mukana aivan kaikkea myös pyykkiteline ja painekattila, joita en oikeassa elämässä edes omista. Olin kovin harmissani koska pakkaamiseen kului kolme päivää. Jätin äidilleni vanhoja aikakausilehtiä ja painekattilan, jota en ajatellut enää tarvitsevani. Unessa ei käynyt ilmi millä vehkeellä olin kotiini palaamassa, mutta lentorahtina nuo tavarat olisivat varmasti maksaneet omaisuuden.

Olen usein miettinyt tuota tavarapaljouden merkitystä unissani. Kertooko se ehkä pään sisällöstä, koska en todellakaan elä tavarapaljouden keskellä. Tavara edustaa unissani jotain, mikä estää minua liikkumasta tai lähtemästä nopeasti. Usein pelkään myöhästyväni pakkaamattomien matkatavaroideni vuoksi. Edellisenä yönä näin unta, jossa asuin mieheni kanssa asuntovaunussa jonkun toisen omistaman talon pihalla. Yöllä tämä talon omistaja tuikkasi tuleen koko vaunun ja kaikki tavaramme paloivat savuna ilmaan. Mieheni oli hädissään ja epätoivonen:" Kaikki meni!" Lohduttelin häntä ja sanoin, että päästiinpä romuista eroon. Oma uskoni tulevaisuuteen ei siis selvästikään riipu materiasta. Uni jatkui niin, että asuimme vanhan kotitaloni pihassa teltassa. Loistava tulevaisuus edessä siis ?

Kommentit

  1. Unet ovat todellakin kiehtovia.
    Itse näen usein unta taloista, joihin olen muuttamassa. Ne ovat usein vanhoja, ehkä huonokuntoisiakin, mutta niistä löytyy jatkuvasti uusia nurkkia ja huoneita. Olen talounissa aina iloinen, vaikka talo huono olisikin.

    Pakkaamista, muuttamista......kenties jonkinlaista vapaudenkaipuuta :)

    Jäin muuten lukijaksi - mielenkiintoisia postauksia sinulla.

    VastaaPoista
  2. Kiitos kommentista ja tervetuloa lukijaksi!
    Itse näen myös usein noita kodinetsintä tai ihan vaan yöpaikanetsintäunia. Kertovat kai levottomasta kulkuriluonteesta.

    Seurailen myös blogiasi .. Norja-fani kun olen. Jossain vaiheessa olen/olemme hyvin luultavasti tulossa Norjaan kokeilemaan siipiämme.

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

P.s. Ensimmäinen työkeikka Norjassa; valmistelvat toimenpiteet

Mar-ra-skuuuu!

Kynttilän korvike